Livets Godbitar

Direktlänk till inlägg 3 februari 2013

Ett färgstarkt återseende

Av Lisa - 3 februari 2013 21:37

Hej på er!


Ja... alltså... vad hände?! Hmm... vet inte riktigt vad jag ska säga *skäms lite*, tror helt enkelt att dagarna och livet rullade på och jag bara hängde med så gott jag kunde och försökte mest hinna med alla vill/måste/borde/ska... typ. Och så hade jag ju en blogg också... som liksom aldrig blev av... Färlåt. Men nu är jag här igen och jag lovar... nej, det gör jag inte, det kanske är bäst så, men jag ska försöka blogga lite oftare! För det är faktiskt roligt och givande och trevligt att veta att någon enstaka faktiskt kanske läser lite.. hoppas jag!?


Ni har ju iaf lite att se fram emot eller vad man ska säga, för nu har jag ju nästan ett års olika tårtprojekt som jag kan visa er! :-) Och jag tänkte faktiskt inte göra det här inlägget så mycket längre, utan helt enkelt visa er det jag faktiskt lovade er förra gången (även om det är oförskämt lång tid sen det var "förra gången")!


En vän till en vän (eller nåt sånt) kontaktade mig på våren förra året och frågade om jag inte kunde tänka mig att göra doptårtorna till hennes lilla dotter, och det vill jag ju gärna! När jag frågade vad hon hade tänkt sig, så svarade hon att hon önskade en färgglad tårta (inga mesiga pastellfärger här inte) i färgerna rosa, lila och grönt och gärna sådana dekorationer som var på Milos doptårta (titta här om ni inte minns)... och så gärna en prinsessa också någonstans... och så gärna lite prickar och ränder.. sådär lite busigt... och kanske lite blommor också.. och förresten, det skulle vara till 60 personer så det fick nog bli ett par tre tårtor kanske.. men jag fick gärna fria händer utöver detta...! :-)


Ja, så kan en beställning se ut, och här är min tolkning av det hela;


 





 


Mycket färg och former, men man blev lite glad av att titta på dem tyckte jag! ;-) Och när jag lämnade av dem utanför kyrkan en härligt solig dag i början på juni så kändes de rätt, inte minst när mamman ifråga sken upp som en sol själv, när hon något stressad kom skyndande i högklackat ner för uppfarten fylld av småsten och fick syn på tårtorna i bilens bagageutrymme! ;-) Det är ju inte alltid lätt att veta om man förstått "kundens" bild av det hela något sånär rätt och sen att lyckas åstadkomma något som liknar det dessutom.., men jag tror att hon, eller rättare sagt de, blev nöjda!


Jaha, det var början på ett förhoppningsvis något tätare bloggande, för länge sedan (typ i våras) lovade jag ju er mer grönt, och det ska det bli också, både i tårtväg men kanske en och annan bild från sommaren som var också... och just ja, det där byggprojektet som jag pratat om... kanske kan vara dags snart att visa er vad det handlade om..! ;-)


Ha det gott, och på återseende!

/Lisa

 
 
Ingen bild

denälskade?

3 februari 2013 22:43

som alltid vackra bakverk med söt karaktär, bakat av en söt vacker kvinna :)
xoxo

Lisa

4 februari 2013 19:28

Tack älskling! ;-)
xoxo

 
Katta

Katta

4 februari 2013 09:49

Varmt välkommen tillbaka! Har saknat dej! =)

http://daybyday.bloggsida.se

Lisa

4 februari 2013 19:31

Tack, gulligt sagt jue! =D

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lisa - 12 juni 2013 21:30

Hej!   Projekt lekstuga börjar faktiskt rulla på lite smått igen, jag har lyckats att hinna med att olja golvet och att måla hela insidan ett varv med vit färg. Dessutom börjar fönstrena bli färdigrenoverade, så det tar sig! ;-) Dock återstår det...

Av Lisa - 15 februari 2013 18:45

Hej! Så var det äntligen fredag, jobb i all ära, men att vara ledig och få spendera mer tid med sin familj och att sova lite längre om mornarna... det är guld värt! Eller vad tycker ni? ;-) För tillfället snurrar det runt en massa tankar oc...

Av Lisa - 14 februari 2013 19:43

Hej gott folk! Jag antar att många av er har mumsat semlor den närmsta tiden?! Tyvärr är jag inte överförtjust i grädde och gillar inte alls mandelmassa... så en semla känns liksom inte så lockande i mina ögon... När jag var liten brukade mamma ...

Av Lisa - 6 februari 2013 20:56

Hej alla! Imorse när jag steg upp så låg det ett vitt täcke över markerna igen och det snöade för fullt.. Jag tycker om snö, det gör jag... men alltså nu vill jag bara att det ska bli våååår! Jag längtar efter solen, värmen och vackra somriga fä...

Av Lisa - 4 februari 2013 21:39

Hej igen!   Det trodde ni inte va!? Två dagar på raken! ;-D Kände att när jag ändå hade ångan uppe så kunde jag visa er ännu lite fler tårtbilder..!   I somras (eller rättare sagt i våras) fick jag frågan från min sambos kusin med blivande ma...

Presentation


Välkommen! Mitt namn är Lisa och jag är en importerad skåning från Bergslagen, mamma till en tjej på 3 år, sambo, villaägare, matte till en glad voffsing och designingenjör till yrket! Följ min blogg och upplev mina "Livets Godbitar"!

www.lisascupcakes.se

Besök gärna min hemsida där du även hittar ett samlat galleri med mina tårtbilder!

 

 

Sök i bloggen

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Fråga mig

1 besvarad fråga

Hemsidor

Bloggar


Skapa flashcards