Livets Godbitar

Direktlänk till inlägg 15 augusti 2012

Livskvalitet

Av Lisa - 15 augusti 2012 23:00

Hej på er!


Idag föreslog sambon en spontan tur till skogen och vindskyddet för att inta middag i form av grillad korv med bröd. Riktigt mysigt var det, förra sommaren åkte vi dit titt som tätt men i år har det liksom inte blivit av.. men det är skönt att få komma iväg till den stora, gröna och härligt levande skogen, att strosa mellan kohagarna och vända ansiktet upp mot solen och bara njuta av en tystnad full av liv! Att sen sitta vid en sprakande eld, äta och mysa tillsammans under vindskyddets träplankor och med ett stort tält av grönt grenverk ovanför... det är livskvalitet enligt min mening! :-)


Apropå trä(d)... Jo, vi hann ju en bit till på vårt uteprojekt i helgen, inte riktigt så långt som vi hade önskat kanske, men en bra bit! Efter en hel dags sågande, srkuvande och trixande (och lite svordomar) var vi dock en planka kort, en ynka liten planka... byggvaruhusen var stängda, så vi kom inte vidare! :-( Så kan det gå, men det blir nya tag nästa helg förhoppningsvis! :-)


Några bilder eller avslöjande av uteprojektet blir det alltså inte riktigt än... istället tänkte jag slänga in en drös med bilder på min älskade lilla prinsessa från en liten spontan fotosession hemma i början på sommaren! (Apropå livskvalitet ja, den här lilla sötnosen ger en mycket av den varan också!)



 


Sockersött och rosa... det tänkte jag även visa er nästa gång, men i en helt annan form! ;-D Inte bara rosa förresten, lite grönt och lila blir det allt också, och nog för att det kommer att finnas med en liten prinsessa där också men det är inte min prinsessa jag talar om... det är nämligen dags för lite bilder på ännu ett tårtprojekt! Nästa gång alltså! ;-)


/Lisa

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lisa - 12 juni 2013 21:30

Hej!   Projekt lekstuga börjar faktiskt rulla på lite smått igen, jag har lyckats att hinna med att olja golvet och att måla hela insidan ett varv med vit färg. Dessutom börjar fönstrena bli färdigrenoverade, så det tar sig! ;-) Dock återstår det...

Av Lisa - 15 februari 2013 18:45

Hej! Så var det äntligen fredag, jobb i all ära, men att vara ledig och få spendera mer tid med sin familj och att sova lite längre om mornarna... det är guld värt! Eller vad tycker ni? ;-) För tillfället snurrar det runt en massa tankar oc...

Av Lisa - 14 februari 2013 19:43

Hej gott folk! Jag antar att många av er har mumsat semlor den närmsta tiden?! Tyvärr är jag inte överförtjust i grädde och gillar inte alls mandelmassa... så en semla känns liksom inte så lockande i mina ögon... När jag var liten brukade mamma ...

Av Lisa - 6 februari 2013 20:56

Hej alla! Imorse när jag steg upp så låg det ett vitt täcke över markerna igen och det snöade för fullt.. Jag tycker om snö, det gör jag... men alltså nu vill jag bara att det ska bli våååår! Jag längtar efter solen, värmen och vackra somriga fä...

Av Lisa - 4 februari 2013 21:39

Hej igen!   Det trodde ni inte va!? Två dagar på raken! ;-D Kände att när jag ändå hade ångan uppe så kunde jag visa er ännu lite fler tårtbilder..!   I somras (eller rättare sagt i våras) fick jag frågan från min sambos kusin med blivande ma...

Presentation


Välkommen! Mitt namn är Lisa och jag är en importerad skåning från Bergslagen, mamma till en tjej på 3 år, sambo, villaägare, matte till en glad voffsing och designingenjör till yrket! Följ min blogg och upplev mina "Livets Godbitar"!

www.lisascupcakes.se

Besök gärna min hemsida där du även hittar ett samlat galleri med mina tårtbilder!

 

 

Sök i bloggen

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Fråga mig

1 besvarad fråga

Hemsidor

Bloggar


Skapa flashcards