Livets Godbitar

Direktlänk till inlägg 15 maj 2012

Födelsedag

Av Lisa - 15 maj 2012 22:45

Hej på er!


Nu är verkligen våren här på allvar! För mig som inte är en inbiten skåning måste jag säga att jag inte kan se mig mätt på de härligt lysande gula rapsfälten som står i full blom nu! Det piggar upp och gör en varm inombords av all denna naturligt glada färg och när det dessutom bäddas in av tusen nyanser av spirande grön färg så kan man inte göra annat än att le! :-D Sen att detta kära skåneland verkar ha patent på iskall blåst från alla vädersträck (samtidigt)... ja det är väl bara att gilla läget! ;-)


Är det bara i min värld, eller har ni där ute också en svärm av födelsedagar omkring er just nu!? Det verkar som om halva bekantskapskretsen är född i mitten av maj månad, undrar vad det kan bero på..!? :-) Min egen födelsedag inföll under gårdagen och min älskade mamma firar sin dag idag, så först och främst vill jag skicka ett stooooort GRATTIS till min fina mamma som jag älskar så högt! *kram på dig*


Det här med födelsedagsfirande känns som det ändras ju äldre man blir... jag minns faktiskt fortfarande den där pirriga, bubbliga och förväntansfulla känslan i kroppen när man slog upp ögonen på sin födelsedags morgon och insåg att denna dagen var speciell! Efter hand som tiden går, man blir äldre, flyttar hemifrån, skaffar familj och så vidare så ändras de där känslorna och förväntningarna och jag kan sakna den där barnsliga glädjen av att stå i centrum, att vara den som för tillfället är i fokus... Med det sagt så menar jag inte att man som vuxen inte behöver bli firad, eller att man inte får och upplever gåvor och speciellt tillägnad kärlek just den dagen... men det är ändå inte samma sak!


Vi som nybildad familj bygger förstås upp vår egen version av hur vi vill uppmärksamma var och ens egna dag, och det blir väl ganska naturligt att det mesta av energin läggs på lilltjejen, för som sagt, det är något visst med barn och födelsedagar! ;-) Hur gör ni läsare, firar ni alla medlemmar i familjen på samma sätt, eller är det skillnad på vuxna och barn?


Min dag igår förflöt i ganska normal och lugn takt, inget revolutionerande firande men absolut inte förbisedd! ;-) Det var ju vanlig jobbedag, men jag hade iaf med mig en tårta till mina kollegor. Tårtan fick våren till ära gå i gröna toner, och jag provade även ett par recept på fyllningar som jag länge tänkt kombinera, nämligen aftereightfluff och päronmousse med chokladtårtbotten där emellan!


 


 


Riktigt mumsigt tyckte jag det blev, och det är ju bara att äta på, för jag fick med en stoor bit tårta hem igen! :-)


Även om det egentligen var min "matlagningsdag" så fick jag dagen till ära dispans och min käre sambo lagade till min älsklingsrätt, nämligen potatismos!! :-D (med köttfärsbiffar till också förstås)


 


Sambon kom även hem med så underbart fina röda rosor, höga var de och sådär djupt sammetsröda, bara älskar dem!




 


Så min dag blev ändå speciell, och visst är det viktigt för alla, både vuxna och barn, att få ha den där egna dagen då folk i ens omgivning ägnar en en liten extra tanke och när man får lov att vara lite extra förväntansfull och pirrig, en dag när man får vara barn igen!


/Lisa

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lisa - 12 juni 2013 21:30

Hej!   Projekt lekstuga börjar faktiskt rulla på lite smått igen, jag har lyckats att hinna med att olja golvet och att måla hela insidan ett varv med vit färg. Dessutom börjar fönstrena bli färdigrenoverade, så det tar sig! ;-) Dock återstår det...

Av Lisa - 15 februari 2013 18:45

Hej! Så var det äntligen fredag, jobb i all ära, men att vara ledig och få spendera mer tid med sin familj och att sova lite längre om mornarna... det är guld värt! Eller vad tycker ni? ;-) För tillfället snurrar det runt en massa tankar oc...

Av Lisa - 14 februari 2013 19:43

Hej gott folk! Jag antar att många av er har mumsat semlor den närmsta tiden?! Tyvärr är jag inte överförtjust i grädde och gillar inte alls mandelmassa... så en semla känns liksom inte så lockande i mina ögon... När jag var liten brukade mamma ...

Av Lisa - 6 februari 2013 20:56

Hej alla! Imorse när jag steg upp så låg det ett vitt täcke över markerna igen och det snöade för fullt.. Jag tycker om snö, det gör jag... men alltså nu vill jag bara att det ska bli våååår! Jag längtar efter solen, värmen och vackra somriga fä...

Av Lisa - 4 februari 2013 21:39

Hej igen!   Det trodde ni inte va!? Två dagar på raken! ;-D Kände att när jag ändå hade ångan uppe så kunde jag visa er ännu lite fler tårtbilder..!   I somras (eller rättare sagt i våras) fick jag frågan från min sambos kusin med blivande ma...

Presentation


Välkommen! Mitt namn är Lisa och jag är en importerad skåning från Bergslagen, mamma till en tjej på 3 år, sambo, villaägare, matte till en glad voffsing och designingenjör till yrket! Följ min blogg och upplev mina "Livets Godbitar"!

www.lisascupcakes.se

Besök gärna min hemsida där du även hittar ett samlat galleri med mina tårtbilder!

 

 

Sök i bloggen

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Fråga mig

1 besvarad fråga

Hemsidor

Bloggar


Skapa flashcards