Livets Godbitar

Direktlänk till inlägg 28 april 2012

Bröllopstårta i vitt och rosa

Av Lisa - 28 april 2012 19:00

Hejsan!


En riktig slappardag har det blivit idag, men det kunde iofs behövas med tanke på att jag gick och la mig klockan tre i natt efter att ha färdigställt bröllopstårtor på beställning till idag... Imorse levererades de till brudparet och nu kan jag pusta ut, håller dock tummar och tår att våningstårtan inte hinner rasa ihop innan kvällen, den såg lite ut som en variant av tornet i Pisa när den överlämnades :-S Kunden önskades sig nämligen grädde under marsipanen och för våningstårta är detta inte så lämpligt eftersom grädden gör att tårtan lätt säckar ihop av tyngden... jag har nu lärt mig läxan att det är smörkräm som gäller på våningstårtor i fortsättning, men jag hoppas att brudparet blev nöjda i slutänden ändå!


Designen på tårtorna kommer ni säkert tycka ser något bekant ut, det är nämligen en snarlik kopia av den förra bröllopstårtan jag gjorde! :-) Brudparet hade sett bilder på den och sa direkt att det var en sådan de ville ha, men med rosa toner istället för röda, och givetvis var det det de skulle få då! Men eftersom deras fest hade något fler gäster så gjorde jag en lite större våningstårta samt kompletterade med ytterligare en enkel tårta vid sidan om...


...jag låter väl helt enkelt bilderna tala för sig själv;


 


 


 


 


 


 


 


 


Även den här gången är allt på tårtorna ätbart utom ringarna på toppen och pastillerna i liljorna! Innehållet på tårtan består av vanliga ljusa bottnar, jordgubbssylt och glasscreme, en väldigt traditionell men god tårta med andra ord! ;-)


Nu tänkte jag återhämta mig lite från tårtskapandet, men jag har lite nya idéer som jag vill prova på, så det dröjer kanske inte så länge innan jag står där igen med min marsipan! ;-D Snart fyller man ju år också och det ger ju en bra ursäkt att få ta fram bakgrejerna igen!


Ha en härlig lördagkväll!

/Lisa


Ps. Lite roligt faktiskt, jag kom precis på att det nästan är exakt ett år sedan jag gjorde den förra bröllopstårtan, får väl kalla detta min april-design hädanefter! ;-) Ds.

 
 
Hippieflickan

Hippieflickan

28 april 2012 19:13

Hej vilken fin blogg! Du har en riktigt fin bloggdesign :)

http://hippieflickan.bloggplatsen.se

Lisa

28 april 2012 22:48

Hej där!
Tack så mycket, du har en fin blogg själv tycker jag! :-)
/Lisa

 
Ingen bild

CharLotta

28 april 2012 19:57

Fantastiskt!

Lisa

28 april 2012 22:48

Tack! ;-)

 
Sellwins skönhetsblogg

Sellwins skönhetsblogg

29 april 2012 15:09

Herregud vad fin tårta! Denna får mig att vilja gifta mig haha. Du är verkligen duktig, ser framemot att se mer av dina mästerverk! :D

http://www.sellwin.se

Lisa

29 april 2012 22:31

Tack så mycket! Tårtan kanske inte är rätta anledningen att gifta sig för enbart, men det är ju en rolig del av det hela! ;-)
Kul att du kikade förbi och kom gärna tillbaka, det kommer fler bakverk med tiden! :-)
/Lisa

 
Sarah

Sarah

3 maj 2012 12:14

Så duktig du e på att göra tårtor :O

http://CheerSarah.devote.se

Lisa

3 maj 2012 12:32

Tack ska du ha! :D
/Lisa

 
Lea - fivestyles

Lea - fivestyles

28 maj 2012 19:06

Herre guuuud va fina! Du är ju skit duktig, åhh! En sån vill jag ha när jag ska gifta mig, synd att det är så många år kvar. Men dom ser så himla fina och goda ut! PÅ riktigt är det den finaste jag sett! Kramar!

http://fivestyles.blogg.se

Lisa

28 maj 2012 20:16

Tack för dina fina ord! =)
Du får väl höra av dig när du någon gång ska gifta dig! ;-)
/Lisa

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lisa - 12 juni 2013 21:30

Hej!   Projekt lekstuga börjar faktiskt rulla på lite smått igen, jag har lyckats att hinna med att olja golvet och att måla hela insidan ett varv med vit färg. Dessutom börjar fönstrena bli färdigrenoverade, så det tar sig! ;-) Dock återstår det...

Av Lisa - 15 februari 2013 18:45

Hej! Så var det äntligen fredag, jobb i all ära, men att vara ledig och få spendera mer tid med sin familj och att sova lite längre om mornarna... det är guld värt! Eller vad tycker ni? ;-) För tillfället snurrar det runt en massa tankar oc...

Av Lisa - 14 februari 2013 19:43

Hej gott folk! Jag antar att många av er har mumsat semlor den närmsta tiden?! Tyvärr är jag inte överförtjust i grädde och gillar inte alls mandelmassa... så en semla känns liksom inte så lockande i mina ögon... När jag var liten brukade mamma ...

Av Lisa - 6 februari 2013 20:56

Hej alla! Imorse när jag steg upp så låg det ett vitt täcke över markerna igen och det snöade för fullt.. Jag tycker om snö, det gör jag... men alltså nu vill jag bara att det ska bli våååår! Jag längtar efter solen, värmen och vackra somriga fä...

Av Lisa - 4 februari 2013 21:39

Hej igen!   Det trodde ni inte va!? Två dagar på raken! ;-D Kände att när jag ändå hade ångan uppe så kunde jag visa er ännu lite fler tårtbilder..!   I somras (eller rättare sagt i våras) fick jag frågan från min sambos kusin med blivande ma...

Presentation


Välkommen! Mitt namn är Lisa och jag är en importerad skåning från Bergslagen, mamma till en tjej på 3 år, sambo, villaägare, matte till en glad voffsing och designingenjör till yrket! Följ min blogg och upplev mina "Livets Godbitar"!

www.lisascupcakes.se

Besök gärna min hemsida där du även hittar ett samlat galleri med mina tårtbilder!

 

 

Sök i bloggen

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Tidigare år

Fråga mig

1 besvarad fråga

Hemsidor

Bloggar


Skapa flashcards