Livets Godbitar

Direktlänk till inlägg 12 mars 2012

Min lilla solstråle

Av Lisa - 12 mars 2012 21:15

Hejsan!


Det känns som att våren börjar smyga sig på nu... lite varmare, lite ljusare och lite lättare i sinnet! Det är otroligt vad påverkad man blir av stämningen utomhus... grått, kallt och regnigt väder gör en trött och orkeslös, men när himlen har den där klarblå tonen och solen skiner varmt och ljust så känns det som att kroppen vaknar upp och glädjen och motivationen börjar spira!


Tova och jag tog en vända på stan i helgen i det fina vårvädret, solen lyste starkt för de ovana ögonen så även lilltjejen fick på sig solglasögon! "Släckte ljuset, mamma!" utbrast lilla trollungen när jag tog på henne solglasögonen, "glasögon bra, vill inte ha ficklampan" konstaterade hon sen och sneglade på den stora ficklampan där uppe på himlen! ;-)


 


Sambon och jag brukar försöka ge varandra en chans till lite egen kvalitetstid på helgerna och för hans del så är valet enkelt, där är det fisket som lockar, så han fick ta sig en tur i söndags (medan Tova och jag var på stan). För min del blev det en vända på barnloppis i lördags, där jag fyndade en hel del "basic"-kläder till Tova, perfekta till förskolan! :-)


Tova har börjat komma på fler och fler sätt att charma sina föräldrar för att få det hon vill ha, hon är ju ganska duktig på att prata och ibland kan hon överraska en med sina spontana uttalanden... I helgen när Thomas stod och gjorde iordning matsäck till sin fisketur och Tova satt och väntade på att jag skulle komma upp ur sängen så att vi skulle kunna äta frukost, utbrast hon plötsligt med bedjande röst till sin pappa: "Snäääälla pappa, kan jag få en liiiiten macka!?" Hon tyckte väl att det tog alldeles för lång tid innan "sukosten" dukades fram och kanske kunde hon lura till sig en liiten macka av pappa så länge! Goa unge!! :-D (Kan ju tillägga att båda hennes föräldrar smälte och snart satt hon och mumsade på en ostmacka!)


Avslutar detta inlägg med ett par bilder på min älskade lilla solstråle;


  


 


Imorgon tänkte jag bjuda på ett par bilder från det senaste bakprojektet! ;-)


Ha det gott!

/Lisa

 
 
sanna

sanna

13 mars 2012 17:21

ååh vad söt!!

http://sannaaz.blogg.se

Lisa

13 mars 2012 19:26

Tack, hon är verkligen vår lilla goding! ;)
/Lisa

 
Anja

Anja

1 april 2012 14:58

Åhhh,hon är verkligen EXTRA söt på bilden med dom turkosa kläderna......För söt är hon ju alltid såklart :-)

Vi måste få till en testund en dag...känns som att tiden
ibland rinner iväg :-/

Kramar

http://vitamoblerochbarnbus.bloggplatsen.se

Lisa

1 april 2012 18:21

Visst är hon söt, alltid söt, men inte alltid till humöret! ;-P
Ja, den där testunden ser jag fram emot, men det är inte alltid så lätt att få till det, men bara säg till när du får en ledig stund över, jag kan allt som oftast numera! :)
Kramar

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lisa - 12 juni 2013 21:30

Hej!   Projekt lekstuga börjar faktiskt rulla på lite smått igen, jag har lyckats att hinna med att olja golvet och att måla hela insidan ett varv med vit färg. Dessutom börjar fönstrena bli färdigrenoverade, så det tar sig! ;-) Dock återstår det...

Av Lisa - 15 februari 2013 18:45

Hej! Så var det äntligen fredag, jobb i all ära, men att vara ledig och få spendera mer tid med sin familj och att sova lite längre om mornarna... det är guld värt! Eller vad tycker ni? ;-) För tillfället snurrar det runt en massa tankar oc...

Av Lisa - 14 februari 2013 19:43

Hej gott folk! Jag antar att många av er har mumsat semlor den närmsta tiden?! Tyvärr är jag inte överförtjust i grädde och gillar inte alls mandelmassa... så en semla känns liksom inte så lockande i mina ögon... När jag var liten brukade mamma ...

Av Lisa - 6 februari 2013 20:56

Hej alla! Imorse när jag steg upp så låg det ett vitt täcke över markerna igen och det snöade för fullt.. Jag tycker om snö, det gör jag... men alltså nu vill jag bara att det ska bli våååår! Jag längtar efter solen, värmen och vackra somriga fä...

Av Lisa - 4 februari 2013 21:39

Hej igen!   Det trodde ni inte va!? Två dagar på raken! ;-D Kände att när jag ändå hade ångan uppe så kunde jag visa er ännu lite fler tårtbilder..!   I somras (eller rättare sagt i våras) fick jag frågan från min sambos kusin med blivande ma...

Presentation


Välkommen! Mitt namn är Lisa och jag är en importerad skåning från Bergslagen, mamma till en tjej på 3 år, sambo, villaägare, matte till en glad voffsing och designingenjör till yrket! Följ min blogg och upplev mina "Livets Godbitar"!

www.lisascupcakes.se

Besök gärna min hemsida där du även hittar ett samlat galleri med mina tårtbilder!

 

 

Sök i bloggen

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Fråga mig

1 besvarad fråga

Hemsidor

Bloggar


Ovido - Quiz & Flashcards