Livets Godbitar

Direktlänk till inlägg 19 januari 2012

Länkar och Cookie-pops

Av Lisa - 19 januari 2012 19:15

Hejsan!


Jag brukar surfa runt på alla möjliga bloggar och hemsidor för att sörpla i mig inspiration och tips från alla härliga och kreativa människor där ute, samt dregla över alla fina och praktiska saker man kan köpa både till hemmet och till bakstunderna! Om ni tittar här till höger på sidan, lite längre ner, så finner ni två menyavdelningar där jag börjat fylla på med länkar till olika Hemsidor (där man kan handla saker) och Bloggar (som jag anser läsvärda)! Det är inte alltid jag kommer ihåg var jag har fått en idé eller ett tips ifrån, men gör jag det så kommer jag att försöka hänvisa till den berörda bloggen eller hemsidan och några av dem hamnar även i de ovan nämnda listorna.


Så, med det sagt, tänkte jag avslöja vad jag gjorde av den överblivna kakdegen efter lillans bakstund i helgen! :-)


Jag har precis lärt mig att det finns något som heter cake-pops och/eller cookie-pops (ja jag vet, jag är lite efter), och jag tyckte det verkade vara en roliga grej att prova på, och ganska enkel också! Med lite tips från bloggen Bakglädje (se länk i menyn) så blev det några dekorerade cookie-pops!


Så här såg de ut innan de gräddats i ugnen...


 


...efter att de svalnat dekorerade jag dem med marsipan och kristyr;


 


 


 


Sen blev det lite kvällsfika, och Tovisen verkade i alla fall gilla sin kaka-på-pinne! ;-)


 


Någon gång ska jag även prova att göra de så kallade cake-popsen, som vad jag har förstått mer är som dekorerade bollar av kaksmulor eller annat "gojs"! :-)


/Lisa

 
 
anja

anja

19 januari 2012 20:51

Cake popsen har jag provat med chokladbolle deg.....blev hel mumsigt :-)
Söta kakor du gjort iaf :-)
Kram//Anja

http://vitamoblerochbarnbus.bloggplatsen.se

Lisa

19 januari 2012 22:02

Kul, kan tänka mig att det blev gott! :-D
Ska som sagt prova någon gång, man kan ju göra oändligt många variationer av den!
Tack! ;-)
Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lisa - 12 juni 2013 21:30

Hej!   Projekt lekstuga börjar faktiskt rulla på lite smått igen, jag har lyckats att hinna med att olja golvet och att måla hela insidan ett varv med vit färg. Dessutom börjar fönstrena bli färdigrenoverade, så det tar sig! ;-) Dock återstår det...

Av Lisa - 15 februari 2013 18:45

Hej! Så var det äntligen fredag, jobb i all ära, men att vara ledig och få spendera mer tid med sin familj och att sova lite längre om mornarna... det är guld värt! Eller vad tycker ni? ;-) För tillfället snurrar det runt en massa tankar oc...

Av Lisa - 14 februari 2013 19:43

Hej gott folk! Jag antar att många av er har mumsat semlor den närmsta tiden?! Tyvärr är jag inte överförtjust i grädde och gillar inte alls mandelmassa... så en semla känns liksom inte så lockande i mina ögon... När jag var liten brukade mamma ...

Av Lisa - 6 februari 2013 20:56

Hej alla! Imorse när jag steg upp så låg det ett vitt täcke över markerna igen och det snöade för fullt.. Jag tycker om snö, det gör jag... men alltså nu vill jag bara att det ska bli våååår! Jag längtar efter solen, värmen och vackra somriga fä...

Av Lisa - 4 februari 2013 21:39

Hej igen!   Det trodde ni inte va!? Två dagar på raken! ;-D Kände att när jag ändå hade ångan uppe så kunde jag visa er ännu lite fler tårtbilder..!   I somras (eller rättare sagt i våras) fick jag frågan från min sambos kusin med blivande ma...

Presentation


Välkommen! Mitt namn är Lisa och jag är en importerad skåning från Bergslagen, mamma till en tjej på 3 år, sambo, villaägare, matte till en glad voffsing och designingenjör till yrket! Följ min blogg och upplev mina "Livets Godbitar"!

www.lisascupcakes.se

Besök gärna min hemsida där du även hittar ett samlat galleri med mina tårtbilder!

 

 

Sök i bloggen

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Fråga mig

1 besvarad fråga

Hemsidor

Bloggar


Ovido - Quiz & Flashcards