Livets Godbitar

Direktlänk till inlägg 18 januari 2012

Mormor och Morfar

Av Lisa - 18 januari 2012 20:00

Hej gott folk!


I helgen hade vi besök av Tovas mormor och morfar! Det är så härligt att se lillans reaktion när de kommer och hon riktigt njuter av att få bli ompysslad en hel helg med massa lek och gos från dem båda! Den här gången hade de med sig massa fina julklappar och favoriten enligt Tova var nog en fin mjuk Pippi-docka! :-) Men hon fick annat också, bland annat ett förkläde och kavel med formar...


 


...så jag plockade fram en sats med vaniljkaksdeg ur kylen och lät Tova gå loss med sina nya fina bakgrejer!


 


  


Hmm, måste smaka lite på mjölet!


 


 


 


 


Och så här fina blev kakorna, efter en sväng i ugnen!


 


Jag passade sen på att baka ut resten av degen... men vad det blev av det ska ni få se nästa gång! ;-)


I vanlig ordning blev det även en tur till lekplatsen där Tova underhöll mormor och mig medan morfar gick en promenad med vovven Tilda!


 


 


 


Mycket lek och bus blev det alltså under helgen, bland annat fick Tova äntligen (!) öppnat sin julklapp med saltdegskakorna som hon lekte flitigt med och hade fikastund med nallarna! :-)


 


 


Det här med mor- och farföräldrar är något speciellt, man tror inte att någon annan än en själv som förälder kan älska sitt barn lika högt, men kärleken till sitt barnbarn är nog lika stark om än på ett annat sätt! En dag hoppas jag att jag också får uppleva det här med barnbarn... men fram tills dess njuter jag i fulla drag av att ha världens finaste och goaste dotter!


/Lisa

 
 
Ingen bild

Anna

19 januari 2012 12:22

Härligt med besök av Kenthy och Maj-Lis! Kan tänka mig att de är fantastiska Morföräldrar. Fina bilder! Kram

Lisa

19 januari 2012 19:10

Javisst är det härligt! :-)
Tack!
Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lisa - 12 juni 2013 21:30

Hej!   Projekt lekstuga börjar faktiskt rulla på lite smått igen, jag har lyckats att hinna med att olja golvet och att måla hela insidan ett varv med vit färg. Dessutom börjar fönstrena bli färdigrenoverade, så det tar sig! ;-) Dock återstår det...

Av Lisa - 15 februari 2013 18:45

Hej! Så var det äntligen fredag, jobb i all ära, men att vara ledig och få spendera mer tid med sin familj och att sova lite längre om mornarna... det är guld värt! Eller vad tycker ni? ;-) För tillfället snurrar det runt en massa tankar oc...

Av Lisa - 14 februari 2013 19:43

Hej gott folk! Jag antar att många av er har mumsat semlor den närmsta tiden?! Tyvärr är jag inte överförtjust i grädde och gillar inte alls mandelmassa... så en semla känns liksom inte så lockande i mina ögon... När jag var liten brukade mamma ...

Av Lisa - 6 februari 2013 20:56

Hej alla! Imorse när jag steg upp så låg det ett vitt täcke över markerna igen och det snöade för fullt.. Jag tycker om snö, det gör jag... men alltså nu vill jag bara att det ska bli våååår! Jag längtar efter solen, värmen och vackra somriga fä...

Av Lisa - 4 februari 2013 21:39

Hej igen!   Det trodde ni inte va!? Två dagar på raken! ;-D Kände att när jag ändå hade ångan uppe så kunde jag visa er ännu lite fler tårtbilder..!   I somras (eller rättare sagt i våras) fick jag frågan från min sambos kusin med blivande ma...

Presentation


Välkommen! Mitt namn är Lisa och jag är en importerad skåning från Bergslagen, mamma till en tjej på 3 år, sambo, villaägare, matte till en glad voffsing och designingenjör till yrket! Följ min blogg och upplev mina "Livets Godbitar"!

www.lisascupcakes.se

Besök gärna min hemsida där du även hittar ett samlat galleri med mina tårtbilder!

 

 

Sök i bloggen

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Fråga mig

1 besvarad fråga

Hemsidor

Bloggar


Skapa flashcards