Livets Godbitar

Direktlänk till inlägg 4 januari 2012

Kakprojekt

Av Lisa - 4 januari 2012 20:02

Hej där!


Den där semesterveckan gick i rasande fart... nu är jag tillbaka på jobbet igen, men jag hade nog ärligt talat hellre stannat hemma med mina två kära! Men men, det är som det är, jag får ju träffa dem på kvällarna iaf! Och en positiv sak nu är att man faktiskt börjar märka att det blir ljusare och ljusare om dagarna! Jag har nog inte riktigt insett förrän nu hur mycket jag saknat solen och ljuset den sista tiden... nog för att det är mysigt med mörker och mys med tända ljus, men eftersom snön har lyst med sin frånvaro så har vintern var lite väl... ja, mörk!


Det känns rätt skönt också att allt stök som hör julen och nyår till och alla saker man skulle hinna med nu är avklarade! Tänkte visa er en och annan bild från nyårsfirandet vid ett senare tillfälle, men nu ska ni få se några bilder på en av julklapparna till Tova, som faktiskt aldrig blev en julklapp... det var så mycket klappar och annat som skulle hinnas med den dagen, så den fick faktiskt vänta till det nya året! Kan ju vara kul att få en present till sådär apropå ingenting när man inte väntar sig det! :-)


Innan vi fick vår Tova så väntade jag och längtade till den dag som jag skulle få ha min alldeles egna lilla sötnos att få pyssla tillsammans med och göra saker till. Jag samlade på mig massa ideér på lekar, pyssel, aktiviteter och projekt som jag ville göra med eller till mitt barn! Nu har jag ju äntligen min lilla så nu kan jag med gott samvete bli barn på nytt och pyssla och dona med ursäkten att det ju är för Tovas skull! ;-)


En av ideérna jag hade samlat på mig var att göra den klassiska saltdegen, men att sen göra små figurer och annat skoj som lilltjejen kunde få leka med... När min påhittiga svägerska plötsligt presenterade sin idé att göra saltdegskakor till sin sötnos så blev jag ju supersugen på att göra något liknande, det är ju perfekt att leka med och mycket billigare än att köpa bakverk i trä eller tyg/garn! Tack för inspirationen älskade svägerska, här är länk till hennes tjusiga verk http://vitamoblerochbarnbus.bloggplatsen...36467-fikastund/


Och här kommer bilderna på min variant av det hela;


 


 


 


 


 


Brickan var ett riktigt reafynd som jag älskade från första stund, rosa och fin med fjärilsmönster (fjärilar är ju liksom Tovas tema)!


Kan ju hända att det inte är den mest passande presenten till en liten 2-åring... det finns ju en risk att de leks sönder... men då får jag väl göra nya ;-)


Har lite fler ideér på andra saker man kan göra i just saltdeg... men det får bli ett annat projekt... en annan dag!

/Lisa

 
 
Anja

Anja

14 januari 2012 09:44

läääängtar efter en blogg uppdatering,snart dax va ;-)
Kramar

http://vitamoblerochbarnbus.bloggplatsen.se

Lisa

14 januari 2012 15:40

Haha, jag som skriver så tätt! *not* ;-)
Det är väl snart dags ja, men har liksom inte tid under vardagarna när jag jobbar och så måste man ju hinna få ihop nåt vettigt att skriva om också tills man väl är ledig! :-)
Men det blir nog ett och annat tårt-inlägg snart med gamla synder! ;-)
Kramar

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lisa - 12 juni 2013 21:30

Hej!   Projekt lekstuga börjar faktiskt rulla på lite smått igen, jag har lyckats att hinna med att olja golvet och att måla hela insidan ett varv med vit färg. Dessutom börjar fönstrena bli färdigrenoverade, så det tar sig! ;-) Dock återstår det...

Av Lisa - 15 februari 2013 18:45

Hej! Så var det äntligen fredag, jobb i all ära, men att vara ledig och få spendera mer tid med sin familj och att sova lite längre om mornarna... det är guld värt! Eller vad tycker ni? ;-) För tillfället snurrar det runt en massa tankar oc...

Av Lisa - 14 februari 2013 19:43

Hej gott folk! Jag antar att många av er har mumsat semlor den närmsta tiden?! Tyvärr är jag inte överförtjust i grädde och gillar inte alls mandelmassa... så en semla känns liksom inte så lockande i mina ögon... När jag var liten brukade mamma ...

Av Lisa - 6 februari 2013 20:56

Hej alla! Imorse när jag steg upp så låg det ett vitt täcke över markerna igen och det snöade för fullt.. Jag tycker om snö, det gör jag... men alltså nu vill jag bara att det ska bli våååår! Jag längtar efter solen, värmen och vackra somriga fä...

Av Lisa - 4 februari 2013 21:39

Hej igen!   Det trodde ni inte va!? Två dagar på raken! ;-D Kände att när jag ändå hade ångan uppe så kunde jag visa er ännu lite fler tårtbilder..!   I somras (eller rättare sagt i våras) fick jag frågan från min sambos kusin med blivande ma...

Presentation


Välkommen! Mitt namn är Lisa och jag är en importerad skåning från Bergslagen, mamma till en tjej på 3 år, sambo, villaägare, matte till en glad voffsing och designingenjör till yrket! Följ min blogg och upplev mina "Livets Godbitar"!

www.lisascupcakes.se

Besök gärna min hemsida där du även hittar ett samlat galleri med mina tårtbilder!

 

 

Sök i bloggen

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Fråga mig

1 besvarad fråga

Hemsidor

Bloggar


Ovido - Quiz & Flashcards