Livets Godbitar

Direktlänk till inlägg 28 december 2011

Mamarazzin och busungen!

Av Lisa - 28 december 2011 19:53

Hej alla!


De här dagarna mellan jul och nyår rullar på, egentligen gör vi inget speciellt, men ändå går tiden ganska fort... så är det när man är ledig! Njuter av den kvarvarande julstämningen för snart är det dags att städa undan julen och förbereda för nyårsfirandet!


Tänkte dock visa några sista juliga bilder...


Några mysbilder som är tagna strax innan jul;


 


 


 


I år skickade vi julkort med foto på en luciafin Tova, det var dock inte helt enkelt att få till ett bra foto....


...antingen höll lilla busungen ljuset upp och ner...


 


...eller så försökte hon äta upp ljuset *hmm*...


 


...var ju även tvungen att banka det lite i golvet också, för att se hur det lät...


 


...och så kan man ju dansa lite...


 


...eller bara se allmänt sur och uttråkad ut...



...men ni som till slut fick en julkort vet ju att det till slut blev en och annan bild som gick att trycka! ;-)


Skulle ju även fota lilla snäckan när hon var så fint uppklädd för julfest på förskolan... vi kan väl säga så mycket som att lilla madam inte höll med mamma alls... :-P (och här ser hon jämförelsevis ganska glad ut mot resten av bilderna från samma tillfälle!)


 


Summa sumarum, det är inte lätt att ha en mamarazzi... eller en busig 2-åring! :-D


Pappa lyckades dock fånga oss båda på bild, glada till på köpet, i matchande Pippi-tröjor! :-)


 


Nu ska jag gå ner till min busunge som för omväxlings skull tittar på Pippi Långstrump! ;-)


/Lisa

 
 
Anja

Anja

28 december 2011 22:08

Fina bilder!!!
Bilden med granen vid skänken hade ju nästan kunnat vara hemma hos oss ;-)
Och första bilden är ju bara för go....Bror med JD flaska bredvid sig och Tova som ser ut att hon deckat....vem har druckit och hur mycket ;-D

God fortsättning
Kram//Svägerskan

http://vitamoblerochbarnbus.bloggplatsen.se

Lisa

29 december 2011 00:12

Tack! ;-)
Ja, lika mysigt som hos er tycker jag nog det börjar bli! :-)
Tre livsnjutare kan man ju lugnt säga att det var på den bilden *hihi* men jag lovar, flaskan öppnades faktiskt inte ens den kvällen! :-D
God fortsättning till er med!
Kramisar

 
Ingen bild

Kristina

4 februari 2012 13:25

Hejsan.
Vad fin hon är med sin "tomtemor-utstyrsel"
Fota barn kan verkligen vara en utmaning ;)

En liten fråga; erat golv som det är "text" på, är det plankor eller korkmatta? Måste säga att jag tycker det är hur snyggt som helst. Får verkligen en Vill Ha känsla av det.

Pippitröjor har verkligen slagit stor nu igen. Ni båda var jättefina i era. Själv är jag för snål för o både köpa en färdig eller be någon sticka en till mej. Min kompis hade tur io hittade en på Tradera för 100 el 150 kr. Kallar jag klipp!

Ha det bra//Kristina

Lisa

8 februari 2012 20:19

Hejsan!
Ja, det är inte lätt att fota en liten busig tjej som inte alls vill fastna på bild, inte glad iaf! ;-) Men en och annan "fin" bild blir det emellanåt!

Det är många som frågar om vårt golv faktiskt, och som tycker om det! Det låg där när vi flyttade in och jag tycker mer och mer om det ju längre vi bor här! Det är ett laminatgolv, med klassisk klick-läggning och jag har sett att man kan köpa det på Bauhaus! Det är inte bara snyggt utan tål väldigt mycket (både barnbus och hundklor) och damm och skräp blir så där praktiskt kamouflerat när det ligger på golvet! ;-)

Vår dotter råkar vara väääldigt förtjust i Pippi, och som du säger, pippi-tröjorna är väldigt inne nu.. Min tröja köpte jag faktiskt på Gekås för typ 150:- och Tovas tröja stickade ju hennes farmor och gav henne i julklapp, så jag kunde ju känna mig sådär lagom snål jag med! Hihi :-)Har sett att man kan köpa dem på marknader för ett rätt hyggligt pris annars!

Tack för din kommentar, och ha en bra kväll!
/Lisa

 
Ingen bild

Kristina

10 februari 2012 09:25

Hejsan.
Tack för svaret ang. mattan.
Nu får man bearbeta gubben till att lägga in klickgolv. Han svor en fin ramsa sist så det lär ju inte bli lätt ;)

Kristina

Lisa

10 februari 2012 09:58

Hej!
Tack själv för din kommentar! ;-)
Som tur är så är sådant golv ändå relativt lätt att lägga (säger en som aldrig lagt golv själv *hmm*), men du får väl baka nåt gott eller nåt och muta mannen lite! hehe Eller så kanske du kan göra det själv!? :-D
Vet att det finns andra "mönster" på detta golvet också, nåt med mer snirkliga motiv och nåt tidningstrycksmönster.. och så ett med pirattema, men kanske inte passar i vardagsrummet direkt! ;-)
Lycka till med golvet iaf!
/Lisa

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lisa - 12 juni 2013 21:30

Hej!   Projekt lekstuga börjar faktiskt rulla på lite smått igen, jag har lyckats att hinna med att olja golvet och att måla hela insidan ett varv med vit färg. Dessutom börjar fönstrena bli färdigrenoverade, så det tar sig! ;-) Dock återstår det...

Av Lisa - 15 februari 2013 18:45

Hej! Så var det äntligen fredag, jobb i all ära, men att vara ledig och få spendera mer tid med sin familj och att sova lite längre om mornarna... det är guld värt! Eller vad tycker ni? ;-) För tillfället snurrar det runt en massa tankar oc...

Av Lisa - 14 februari 2013 19:43

Hej gott folk! Jag antar att många av er har mumsat semlor den närmsta tiden?! Tyvärr är jag inte överförtjust i grädde och gillar inte alls mandelmassa... så en semla känns liksom inte så lockande i mina ögon... När jag var liten brukade mamma ...

Av Lisa - 6 februari 2013 20:56

Hej alla! Imorse när jag steg upp så låg det ett vitt täcke över markerna igen och det snöade för fullt.. Jag tycker om snö, det gör jag... men alltså nu vill jag bara att det ska bli våååår! Jag längtar efter solen, värmen och vackra somriga fä...

Av Lisa - 4 februari 2013 21:39

Hej igen!   Det trodde ni inte va!? Två dagar på raken! ;-D Kände att när jag ändå hade ångan uppe så kunde jag visa er ännu lite fler tårtbilder..!   I somras (eller rättare sagt i våras) fick jag frågan från min sambos kusin med blivande ma...

Presentation


Välkommen! Mitt namn är Lisa och jag är en importerad skåning från Bergslagen, mamma till en tjej på 3 år, sambo, villaägare, matte till en glad voffsing och designingenjör till yrket! Följ min blogg och upplev mina "Livets Godbitar"!

www.lisascupcakes.se

Besök gärna min hemsida där du även hittar ett samlat galleri med mina tårtbilder!

 

 

Sök i bloggen

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Fråga mig

1 besvarad fråga

Hemsidor

Bloggar


Ovido - Quiz & Flashcards