Livets Godbitar

Direktlänk till inlägg 8 december 2011

En fest i blått

Av Lisa - 8 december 2011 22:09

Godkväll!


Har precis kommit hem efter ett vattengympapass, det var riktigt skönt, däremot var det inge vidare roligt väder att köra i.. när det blåser så att man tror att bilen ska tippa över och vindrutetorkarna går på högsta hastighet utan att man ser någonting, då önskar man att man inte behövde sitta bakom ratten! Sen kan man ju undra om det är så här det ska se ut 2 veckor före jul, var är all ljus och trevlig snö??! Men det kanske är lika bra att den håller sig borta fram till jul, för i den här delen av landet är chocken lika stor varje år när snön faller och vägarna blir i det närmaste oframkomliga! ;-)


Nu till nåt helt annat... Tovas söte lille kusin fylller 1 år i helgen och jag har fått äran att dekorera hans tårta till kalaset! Tänker inte avslöja än vad för färger/mönster som är temat för denna gången... bilder kommer efter helgen! Istället tänkte jag visa er bilder från den babyshower som jag ordnade för hans mamma (min fina svägerska) någon månad innan han kom till världen! En pojke visste vi att det skulle bli, så ljusblått var temat för festen!


Lite dekorationer;


 


 


 


Hade förberett några roliga lekar med priser (godispåsarna);


 


Det blev en kväll full av tjejsnack, lekar, skratt och prat, presenter och så en del fikande! Jag hade gjort brownies, brysselkex med blått socker på och ljusblå makroner med chokladfyllning... allt detta glömde jag tyvärr att fota, men tårtan fastnade i alla fall på bild!


 


 


Lille marsipanprinsen har nu en hedersplats på en hylla på söte V:s rum! En lyckad kväll enligt mig, och jag tror att min älskade svägerska blev både överraskad och glad över denna babyshower! :-)


/Lisa

 
 
Anja

Anja

9 december 2011 09:09

JAAAA,det blev hon!!!
Så glad att glädjetårarna kikade fram....Ett super fint minne som jag bär med mig resten av livet <3

http://vitamoblerochbarnbus.bloggplatsen.se

Lisa

9 december 2011 11:02

Så bra!

 
Ingen bild

kristina

18 december 2011 13:01

Hejsan.
"Hittade" dej genom Anja ;)
Måste berömma dej för alla dina fina tårtor du gör. Du måste ha ett tålamod värd sin vikt i guld....
Har man Babyshower i Sverige? Trodde det var en superduper Amerikansk påfund. Mina barn är 19 o 18 och på den tiden fanns inte ens det ordet ;) Inte i min bekantskapskrets i alla fall.
Vad fin V´s blåa bil blev, det bruna skåpet o gunghästen likaså. Hade nog inte gjort ögon o dyligt på den. Möjligtvis piffat med en lite dyna på sittplatsen.
Än en gång UNDERBARA tårtor

M v h Kristina

Lisa

18 december 2011 16:39

Hej!
Vad roligt att du hittade hit! :-)
Tack så mycket för de fina orden! Det där med tålamod vet jag inte, det beror på vad det gäller, men när det handlar om att sitta och knåpa små skapelser i marsipan så, ja det har jag nog tålamod till! ;-) Men oftast är det väl så att man har tålamod med det man tycker är roligt!
Jag hade inte hört talas så mycket om babyshower heller förrän för några år sen.. det är ju typiskt amerikanskt som du säger. Jag tyckte mer det var roligt att få ett tillfälle att träffas några tjejer och ha en mysig stund tillsammans, som höggravid brukar man ju även uppskatta att få en liten paus och bara vara, bland vänner! I USA är det väl kanske presenterna som är i fokus, nåt litet kan man ju ge om man vill, men enligt min mening är det inte det som är viktigast! :-)
Vilken bra idé att göra en dyna till gunghästen, det ska jag allvarligt fundera på! :D
Än en gång, tack för titten! Kom gärna tillbaka och lämna fler trevliga kommentarer, det uppskattas! ;-)
Mvh Lisa

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lisa - 12 juni 2013 21:30

Hej!   Projekt lekstuga börjar faktiskt rulla på lite smått igen, jag har lyckats att hinna med att olja golvet och att måla hela insidan ett varv med vit färg. Dessutom börjar fönstrena bli färdigrenoverade, så det tar sig! ;-) Dock återstår det...

Av Lisa - 15 februari 2013 18:45

Hej! Så var det äntligen fredag, jobb i all ära, men att vara ledig och få spendera mer tid med sin familj och att sova lite längre om mornarna... det är guld värt! Eller vad tycker ni? ;-) För tillfället snurrar det runt en massa tankar oc...

Av Lisa - 14 februari 2013 19:43

Hej gott folk! Jag antar att många av er har mumsat semlor den närmsta tiden?! Tyvärr är jag inte överförtjust i grädde och gillar inte alls mandelmassa... så en semla känns liksom inte så lockande i mina ögon... När jag var liten brukade mamma ...

Av Lisa - 6 februari 2013 20:56

Hej alla! Imorse när jag steg upp så låg det ett vitt täcke över markerna igen och det snöade för fullt.. Jag tycker om snö, det gör jag... men alltså nu vill jag bara att det ska bli våååår! Jag längtar efter solen, värmen och vackra somriga fä...

Av Lisa - 4 februari 2013 21:39

Hej igen!   Det trodde ni inte va!? Två dagar på raken! ;-D Kände att när jag ändå hade ångan uppe så kunde jag visa er ännu lite fler tårtbilder..!   I somras (eller rättare sagt i våras) fick jag frågan från min sambos kusin med blivande ma...

Presentation


Välkommen! Mitt namn är Lisa och jag är en importerad skåning från Bergslagen, mamma till en tjej på 3 år, sambo, villaägare, matte till en glad voffsing och designingenjör till yrket! Följ min blogg och upplev mina "Livets Godbitar"!

www.lisascupcakes.se

Besök gärna min hemsida där du även hittar ett samlat galleri med mina tårtbilder!

 

 

Sök i bloggen

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Fråga mig

1 besvarad fråga

Hemsidor

Bloggar


Ovido - Quiz & Flashcards